Mad Team Racing

Hledej na stránce

Přejdi na obsah

3.závod Hobby Autocrossu - AKR Autocross Generali Cup 2011

Média > 2011 > Fotogalerie

Konečně jsem se o5 dostal k tomu vložit pár obrázků a tentokrát i nějaká ta videa!!. Podíváme se na klady i zápory třetího závodu v Radči a nakonec bude i nějaká ta recenze kamerky.....ale popořadě.

Tentokráte bylo vše trochu jinak. Jelikož jsem byl celou dobu s Mad -Teamem a ne jako crew autoklubu, tak jsem měl možnost plně nasát závodnickou atmosféru. Shodli jsme se na tom, že 3. závod je organizačně o dost pomalejší, než ty předešlé. A nebylo to zrovna nedostatkem pořadatelů. Velké prodlevy mezi jednotlivými rozjížďkami byly dost dlouhé. Celý závod provázely zmatky a nedorozumění, které byly povětšinou pořadateli promptně řešeny. Jednotlivých rozporů, hlavně technického rázu si nelze nevšimnout ,když jsou do očí bilící. Hovořil jsem s několika novými závodníky, kteří byli pokáráni a zároveň upozorněni na nezalepená boční skla na svých vozech.

Poznámka z pravidel AKR Autocross 2011:

2.7.2 Ostatní skla
Ostatní skla na vozidle mohou být zachována v případě, že budou
zevnitř polepena souvislou
vrstvou Isolepy
(lepící pásky) zabraňující jejich roztříštění. V opačném případě musí být
odstraněna, popřípadě nahrazena plastickým materiálem . U 3tích a 4tých dveří (5ti dveřová
konstrukce), případně bočních okýnek na levé a pravé straně za řidičem, je možné tyto zavařit
plechem (tloušťka 0.5~1mm) v celé ploše otvoru.
Sklo v řidičových dveřích musí být
v průběhu závodu zatažené do dveří
(popřípadě odstraněné) a ve vzniklém okenním otvoru
nainstalována bezpečnostní síť o velikosti ok od 2.5~6cm nebo pletivo o velikosti ok 2x2cm
průměru drátu 1mm či mříž.

Ruku na srdce, kolik vozů jste viděli se zalepenými bočními okny, a nebo ještě lépe rámem, který by pořádně chránil jezdce. Ano narážím na vozy s číslem 9,22,43 a 91...posuďte sami z přiložených fotek. Z toho plyne, že s technickou prohlídkou, ať už před startem nebo i v průběhu závodu není něco úplně košer. Samozřejmě, že jezdec, to v první řadě dělá hlavně kvůli sobě (kdo by chtěl mít po srážce se soupeřem plnej obličej roztříštěného skla že?), a svojí bezpečnosti, o to víc je zarážející, když tyto úpravy nejsou udělány na vozech pro kategorii N , kde jezdí závodníci do 18 ti let.

Závod jinak probíhal v celkem pohodovém duchu a náš tým si do něj přinesl hned pár vylepšení, která chtěl odskoušet. Předně to byly 3 kamerky, které měly zachytit dění ve voze , před ním a za ním. Pokud chcete vědět víc - jaké typy jsme použili a jaké mají specifikace, tak jděte do sekce Kamerky. Tam na vás čeká jejich mini recenze a v sekci video pak natočené záběry.
Do hry se opět vrátil vůz
Renault R5 s číslem 200 po rozborce převodovky a spojky. Nezletilý pilot Jakub Saidl s ním pak vyhrál kategorii N. Jeho finálovou jízdu pak můžete opět shlédnout v sekci video. Žigul (300) měl připravenou novinku, a to zavařený diferenciál. Ten sice určitou výhodu poskytoval, ale zase zradila technika, kdy se zlomilo otočné rameno lanka plynu a Josef Rükr musel odstoupit. Poslední želízko v ohni byl Ladislav Saidl (Opel Astra 299), který měl nakročeno minimálně na 3tí místo, ale byl nepochopitelně a zatím jako jediný v seriálu AKR ocejchován černou vlajkou a diskvalifikován. Mad-Team si myslí, že neoprávněně a podal protest . Ten byl zamítnut. Posuďte sami z fotografií a dokonce i videa z vozu, zda to bylo oprávněné či nikoliv.

Dalším z protestů (podaný jinými jezdci) byl směřován na počet rozjížděk (5) a tím pádem k neúměrnému prodlužování závodů. Ten byl vyslyšen a jel se klasický počet, jako v předešlých závodech. Hořkou příchuť pak mělo vyhlašování skupiny B , kde Ladislav Saidl nebyl bodován a tedy nebyl ani na třetím místě, které se pořadatelé rozhodli neudělit. Bohužel měli, protože se tím pádem na 3tí místo posunul nedokončivší Josef Rükr.
Mám z toho ze všeho smíšený pocit, kdy na jedné straně je chuť pořádně si fair play zazávodit a vyzkoušet novou nahrávací techniku a na druhé straně zklamání z mizerné organizace jinak veskrze ambiciozního a perspektivního projektu jakým klub a trať v Radči bezesporu je. Na 250 platících návtěvníků se tento zavod řadí k divácky slabším, ale odhodlání týmů (speciálně MJM Team)výhrát a vzájemná soutěživost byla hnacím motorem celého dne. Škoda jen že toho fér jednání tam bylo už méně. Snad se to příští závod 23.7.2011 trochu spraví. V to všichni doufáme.

Jan Rükr 6.7.2011


Novinky | Mad Team | Naše stroje | Média | Download | Odkazy | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku