Mad Team Racing

Hledej na stránce

Přejdi na obsah

4.závod Hobby Autocrossu - AKR Autocross Generali Cup 2011

Média > 2011 > Fotogalerie

Po měsíci se opět konal další závod v Hobby autocrossu na trati v Radči, tentokráte s číslovkou 4. Po technické stránce se pořadatelům nedalo co vytknout. Na rozpravě se všechny nejasnosti vyříkali, tak se to snad již stane nějakým standartem a alespoň konflikty jistého typu se snad už opakovat nebudou. Bohužel trať tentokráte dopadla špatně. Po dni a noci vydatného deště byla ve dvou místech bahnitá ložiska hluboká místy až půl metru. Uvažovalo se o zkrácení kola a vyhnutí se poškozeným místům, ale nakonec se povedlo bahno odstranit buldozerem a traktorem do té míry, že se dalo tím úsekem jezdit.

Začlo svítit slunce a závod pomalu mohl začít. Vše probíhalo svižně a tak jak jsme byli zvyklí už minulou sezónu, tedy rozjížďky na 3 kola a finále na 5. Konfliktů ubylo a pořadatelům se vcelku nedalo nic vytknout. To chválím...jen tak dál.

Trať byla nepřítelem číslo jedna. Místa kudy při dešti tekla voda byla plná prohubní a auta dostávala víc rázů než obvykle. Úmrtnost vozů byla nad průměr a jak jsme zjistili, měly podobné příznaky. Roztržená převodovka, vytažená poloosa, zničený převod síly na kola - speciálně u vozů ,co mají poloosy společné s částmi diferenciálu, zničená spojka nebo systém řízení, speciálně vše, co je "pověšeno na motoru" vykázalo nějakou více či méně vážnou závadu. Poznali jste se?

Hlavním nebo jedním z hlavních důvodů BYLO uložení motoru.

Speciálně Tomáš Neužil (Peugeot 306 - C 71) Měl s tímto fenoménem velké zkušenosti. Našeho jezdce to postihlo také - už podruhé - odnesl to Jakub Saidl (Renault R5 - 200).
A jak se tomu bránit? ..a z velké části eliminovat riziko?...
Problém je , že motor (ať je jakýkoliv) je uložen na silentblocích , pružných uloženích, co zajišťují , aby rázy od motoru se nepřenášely do ostatních částí vozu-karoserie. Při jízdě na hodně hrbolaté trati dostává motor ještě další rány , co můžou představovat vychýlení celeho agregátu klidně i o nějaké 4 centimetry. Komponenty, co jsou "pověšeny" přímo na motoru (spojka, převodovka, řízení, diferenciál, poloosy) trpí těmito velkými výchylkami a výsledek znáte. Řešením je motor usadit do pevného uložení , aby další komponenty byly velkých výchylek uchráněny. Motor se prostě nesmí hnout!

Teď něco týmových zpráv:

Josef Rükr (Žigul 300) Konečně dojel celý závod a to díky novému převodu z plynového pedálu k motoru, kvůli kterému musel předešlé dva závody odstoupit.Mimochodem, byl to stejný popsaný fenomén uložení motoru, kdy docházelo k vybočení agregátu, rázům a namáhání uložení převodu na plynový pedál popsaný výše, který se podařilo eliminovat. Dojel si pro pěkné 4té místo v kategorii B. Pro medailovou příčku , tedy 3tí místo ve stejné kategorii si dojel Ladislav Saidl (Opel Astra - 299). Jakub Saidl (Renault R5 - 200) odstoupil z boje o medailovou příčku po opětnovném zničení převodovky díky opět onomu popsanému fenoménu.(Díky rázům od volně zavěšeného motoru se rozpadla převodovka). Renault tímto projde generální úpravou , kdy bude motor pevně uložen v karoserii aby nedocházelo k radiálnímu a axiálnímu namáhání komponent okolo.

Mad Team Racing rozšiřil flotilu vozů o další nadšence. Tentokrát to je skupina Williams - Renault s jezdcem Vítězslavem Křížkem na voze Renault Clio s Williams laděným motorem, který tento závod získal pěkné 3tí místo v kategorii C.


Co říct závěrem?
4tý závod AKR byl ve znamení opravdu
pěkného závodění , mokrá a hrbolatá trať prověřila jak jezdce, tak i techniku. K vidění bylo v doprovodném programu několik opravdu pěkných veteránů a opět byl přistaven simulátor autonehody. Z plakátu avizovaný Rodeokros se nekonal.
Speciálně se musím zmínit o
týmu MJM , který předvádí, co všechno je možné s předělanou Škodou 120 ( v jejich režii Škoda 130LA)
dosáhnout. Dále pak žasneme s jakou
houževnatostí a chutí spravuje Tomáš Neužil svůj Peugeot 306 (C- 71), který má každý závod nějakou fatální závadu (fenomén uložení motoru) a za použití netradičních materiálů, jako je kus dřeva spolu s netradičním nářadím - sekera od hasičů byl schopen svůj vůz oživit a dojet si pro zasloužené druhé místo v kategorii C - Gratulujeme!!! Tentýž pocit máme i z týmu okolo Josefa Bárty( u nás přezdívaného Barťas) (skupina A-79) , který to nevzdal a na svém speciálu udělal v průběhu závodu kompletní generálku řízení a vyhrál ve své kategorii (A).
Pokud jste dobře koukali na fotografie , tak jste si jistě všimli, že
Minikamerky od Kodaku byly opět v akci a na velice zajímavých místech. Speciálně záběry ze střechy Žigulu - 300 , nebo levého světla Williamsu - 21 jsou opravdu až neuvěřitelné. :o)..Je s podivem, co tenhle kus techniky snese. Bohužel video se stále zpracovává a bude dostupné zřejmě někdy v průběhu tohoto týdne...tak zůstaňte naladěni.

Jan Rükr 25.7.2011

Konečně se mě podařilo oživit stránku se slibovanými videosekvencemi. Trvalo to sice trochu déle, ale stojí to za to. Tak se mrkněte.

Jan Rükr 4.8.2011

Novinky | Mad Team | Naše stroje | Média | Download | Odkazy | Mapování stránky


Zpět na obsah | Zpět na hlavní nabídku